Agenda d'activitats

NOVEMBRE

4 de novembre

• Assistència al Curs sobre els Drets Humans impartit per Karlos Castilla de l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC, a la sala d’actes de la Masia Freixa.

OCTUBRE 2019

1 d’octubre

• Assistència a la reunió de la Comissió de Drets Humans de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER.

• Assistència a la reunió dels patrons de la Fundació Arxiu Tobella.

3 d’octubre

• Assistència a la presentació de la Guia contra el maltractament de la gent gran, a la Masia Freixa.

• Reunió amb el responsable del Servei de Transparència de l’Ajuntament de Terrassa, el Sr. Jordi Feiner, per estudiar la implementació de la Bústia Ètica.

4 d’octubre

• Reunió amb responsables del departament d’Habitatge Social/Taula d’Emergència Habitacional de l’Ajuntament de Terrassa.

5 d’octubre

• Assistència al Concert Solidari a l’Auditori Municipal de Terrassa, organitzat per l’entitat Oberts al Món, que realitzen projectes educatius a Guatemala.

8 d’octubre

• Reunió amb responsables de l'Eina a Cooperartiva per establir el calendari d’activitats derivats del Conveni de Col·laboració signat el 21 de març de 2019.

• Assistència a la reunió de la Junta Directiva de l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC.

9 d’octubre

• Reunió de la Síndica, juntament amb el Síndic de Greuges de Sant Cugat, Sr. Ramon Palacio, la Síndica de Greuges de Rubí, Sra. Milagros Calleja, amb el degà de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER, Sr. Ignasi Puig Ventalló, per establir un conveni de col·laboració entre les entitats.

• Assistència a la reunió de la Junta Directiva del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals a Santa Coloma de Gramenet.

11 d’octubre

14 d’octubre

16 d’octubre

17 d’octubre

21 d’octubre

• Reunió amb l’Alcalde de Terrassa, Sr. Jordi Ballart i el President de l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC, Sr. David Bondia, juntament amb els vocals Sr. Joan Tamayo i Sra. Isabel Marquès, per tractar la formació i difusió dels Drets Humans a la ciutat.

• Reunió amb la cap de l’Area 2 de l'Ajuntament de Terrassa, Sra. Montse Martínez per tractar temes relacionats amb el funcionament de la Sindicatura.

• Assistència al Curs sobre els Drets Humans, organitzat per l’Ajuntament de Terrassa i l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC a la Sala d’Actes de la Masia Freixa.

• Assistència com a membre del Jurat a la reunió per a l’elecció dels Terrassencs/ques 2018.

22 i 23 d’octubre

• Assistència com a Síndica i membre del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals a la Fira Municipàlia Lleida 2019, i en especial a la Taula sobre el Projecte de la Mediació Administrativa, com a moderadora. Ponents: Sr. Xavier Bernardí, Cap del Departament de Dret i Serveis Jurídics de la Generalitat de Catalunya. I les mediadores professionals Sra. Natalia Ferré i Sra. Blanca C.

24 d’octubre

• Assistència a la Nova Jazz Cava per l'acte en defensa dels Drets Humans: lectura de poemes i interpretació musical a càrrec de diferents activistes de la ciutat.

• Reunió com a membre de la Junta de Terrassenc/a de l’any 2018.

25 d’octubre

28 d ‘octubre

• Sessió sobre els Drets Humans i la funció de la Síndica a un grup d’alumnes de diferents cursos (15) a l’Institut Mont Perdut, juntament amb el Joan Tamayo, advocat i membre de la Comissió de Drets Humans de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER.

• Assistència a la Junta Directiva i posterior Assemblea General Ordinària de l’associació ALBA.

29 d’octubre

• Reunió amb la Regidora de Salut i Gent Gran, Sra. Mónica Polo, per tractar de la situació actual de massificació a urgències  dels centres sanitaris a Terrassa.

• Reunió trimestral amb l’entitat Prou Barreres per tractar l’accessibilitat a la nostra ciutat.

• Reunió amb els responsables i simpatitzants del periòdic Malarrassa.

31 d’octubre

• Assistència a la sessió de treball per la redacció de la Guia contra els Maltractaments de la Gent Gran, al Centre Cívic President Macià.

• Assistència com a tertuliana al programa de Canal Terrassa: La Veu de la Saviesa, conduït per en Jordi Dueso, sobre el tema de la problemàtica de l’habitatge a Terrassa.

SETEMBRE 2019

3 de setembre

9 de setembre

• Assistència a la sessió informativa sobre els nous canvis de circulació a la ciutat a la Biblioteca Central de Terrassa, a càrrec de la Tinenta d’Alcalde de Mobilitat, Lluïsa Melgares, amb ponències del meteoròleg, Francesc Mauri, i del Coordinador de Medecina Preventiva de la Universitat Pompeu Fabra, Jordi Sunyer.

10 de setembre

12 de setembre

• Reunió a la Masia Freixa amb membres de l’entitat ASCAAF de Ca n’Anglada per tractar diferents temes conflictius de convivència del barri.

• Assistència a la reunió del Consell Consultiu de Terrassa  Comerç Centre, a la seva seu del carrer Gavatxons.

16 de setembre

17 de setembre

18 de setembre

• Reunió amb el Coordinador General de l’Ajuntament de Terrassa, Sr. Isidre Colàs per tractar temes relacionats amb l’Oficina de la Síndica Municipal de Greuges de Terrassa.

• Assistència a la reunió de la Junta Directiva del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals a Santa Coloma de Gramenet.

• Reunió amb membres de l’Associació de Veïns de les Torres de Can Parellada.

19 de setembre

• Reunió de la Junta Directiva del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals, amb el professor Juli Ponce per tractar la problemàtica de l’empadronament en els diferents municipis de Catalunya. Es publicarà un document/guia per a la Junta Directiva del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals.

20 de setembre

• Assistència al dinar-coloqui de l’entitat Àgora Cultural. Ponent: Joan Ruiz, promotor de les entitats Teixidors i Taller del llibre, per a persones amb dificultats de desenvolupament cognitiu.

• Assistència a la reunió per promocionar el periòdic independent i gratuït de Terrassa, Malarrassa.

21 de setembre

• Assistència a l’acte de la Pregària per al Dia de la Pau, al Centre Bahai’s de Terrassa.

24 de setembre

• Reunió a l’oficina de la Síndica amb representants de l’entitat BITER, de defensa de l’ús de la bicicleta per la ciutat.

25 de setembre

• Assistència a l’acte de celebració del 57 Aniversari de les Riuades 1962, a la plaça de la Immaculada del barri d’Ègara: Parlament de la “brigada de la mort”, ofrena floral i “marxa de la llum”.

26 de setembre

• Assistència a l’acte d’entrega dels premis Alex Seglers a l’Ajuntament de Sabadell, com a representant i membre de l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC.

27 de setembre

JULIOL 2019

2 de juliol

3 de juliol

• Reunió amb en Jordi Dueso, la Maria José com a representant d’Ecom, en Joan Vila i en Joan Tamayo per a promocionar la figura de l’Assistent Personal.

• Assistència a la reunió de la Junta Directiva de l’entitat Associació Alba.

4 de juliol

• Assistència a la reunió del Consell d’Entitats d'Acció Ciutadana de Terrassa i Espai Drets, amb 10 entitats locals més, per coordinar la roda de premsa a celebrar davant de l’Ajuntament de Terrassa el proper dijous 11 de juliol, en defensa de Drets.

5 de juliol

• La Síndica Municipal de Greuges de Terrassa llegeix el pregó de la Festa Major del barri de Sant Pere Nord de Terrassa.

9 de juliol

• Assistència a la reunió de la Federació d'Associacions Veïnals de Terrassa - FAVT per valorar la tasca realitzada des de la signatura del conveni de col·laboració entre FAVT i Síndica Municipal de Greuges de Terrassa.

• Assistència a la reunió de la Junta Directiva de la Fundació Arxiu Tobella.

10 de juliol

11 de juliol

• Assistència a la Roda de premsa convocada pel Consell d’Entitats d’Acció Ciutadana davant de l’Ajuntament de Terrassa per recordar-li els acords assumits en el Plenari del II Parlament Ciutadà de 21 d’abril de 2018, amb assistència de: Comissió Ciutadana sobre la Carta Europea dels Drets Humans a la Ciutat, la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca PAH Terrassa, Sindicat de Llogaters i Colectivo sin Vivienda, Marea Blanca, Comissió de Residències Públiques de Terrassa i Iaioflautes-Terrassa, la Comunitat Educativa, el Casal de la Dona, l’entitat Prou Barreres i la Xes Terrassa.

13 de juliol

• Assistència a la Nova Jazz Cava, concert a la fresca en l’acte de l’entitat Associació Alba per celebrar la 10a Promoció dels Cursos de Costura del Projecte d’Empoderament de la Dona FAH-SITALA a Bobo-Dioulasso.

15 de juliol

• Reunió de la Síndica Municipal de Greuges de Terrassa amb el Regidor de Via Pública, Sr. Javier Fernández i el Cap del Servei de Via Pública, Sr. Jordi Herrera.

• Assistència de la Síndica Municipal de Greuges de Terrassa i l’activista i advocat Joan Tamayo a la Roda de premsa per defensar els drets a un habitatge digne i accessible per en Said Ben Kadour (Greuge 148/2018), persona amb una gran dispacacitat física.

16 de juliol

• Reunió amb els Regidors i Portaveus de l’Equip de Govern Núria Marín i Isaac Albert per tractar diversos temes de l'àmbit municipal.

17 de juliol

• Assistència com a Secretàrìa de la Junta Directiva del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals, a la reunió convocada a Santa Coloma de Gramenet.

18 de juliol

• Reunió amb l’entitat Espai Drets al Casal Cívic de Ca n'Aurell.

19 de juliol
• Assistència al Ple Municipal de l’Ajuntament de Terrassa.

20 de juliol

23 de juliol

• Reunió amb el Comitè d’Empresa del grup Mútua de Terrassa, per tractar dels drets dels usuaris i personal de Mútua davant el col·lapse en els Serveis d'Urgències Hospitalaris.

24 de juliol

• Reunió amb el Regidor de l'Ajuntament de Terrassa, Sr. Xavier Fernández i el seu equip per tractar temes relacionats amb la seguretat a la ciutat de Terrassa.

25 de juliol

• Sopar amb la Comissió de Drets Humans de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER per celebrar la finalització del curs acadèmic.

JUNY 2019

1 de juny

• Ponent de la primera sessió sobre les tendències de la pràctica política en la Trobada catalana-balear de l'entitat Justícia i Pau 2019: De la frustració a l’esperança.

3 de juny

• Assistència a la xerrada sobre la Llei de la Segona Oportunitat i els drets de les persones amb problemes de salut mental, organitzat per Salut Mental Terrassa. Ponents: la Fiscal en Cap de Terrassa, Sra. Remei Soriano i l’expert jurídic Sr. Miquel A. Salazar, a la Biblioteca Central de Terrassa.

4 de juny

5 de juny

6 de juny

• Assistència a l’acte d’entrega a l'Arcadi Oliveres de la Medalla d’Or al Mèrit Cívic de l’Ajuntament de Barcelona.

10 de juny

• A la Masia Freixa, recepció de 90 alumnes de 3r d'ESO de l’Escola Vedruna-Vall i recepció dels treballs de camp a la nostra ciutat de Terrassa sobre: Circulació de vehicles d’ús personal, la convivència al parc de Vallparadís i la problemàtica de la recollida de residus.

11 de juny

12 de juny

• Assistència a la Junta Directiva del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals.

13 de juny

14 de juny

• Dinar col·loqui de l’entitat Agora Cultural Terrassenca, al restaurant Viu by Tapiñas de Terrassa. Ponent: Sra. Dolors Puig Gasol, sobre les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.

15 de juny

• Assistència al Ple Municipal de l'Ajuntament de Terrassa en la presa de possessió del nou Alcalde Sr. Jordi Ballart i Pastor de Tot x Terrassa.

17 de juny

• Reunió amb membres de l'entitat Prou Barreres i activistes per portar a terme un Manifest en Defensa de la figura de l’Assistent Personal per a persones amb discapacitat.

• Presentació a la Sala d’Actes de la Masia Freixa de les AGORES en defensa dels Drest Humans, del projecte esctructuradh del Síndic de Catalunya.

18 de juny

19 de juny

• Assistència al Taller de Formació del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals i CICAC a la Biblioteca Central de Rubí, sobre l’aplicació de la Llei de Segona Oportunitat. A càrrec del Sr. Martí Batllori i la Sra. Dolors Teulé.

• Assistència a la celebració a la Biblioteca Central de Rubí, de l’Assemblea General Extraordinària del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals, per modificar els Estatuts de l'entitat.

20 de juny

• A Espai Drets, assistència a la reunió per tractar el teme del racisme immobiliari.

25 de juny

27 de juny

• Assistència a l’Assemblea General Ordinària de l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC 2019.

MAIG 2019

2 de maig

3 de maig

6 de maig

• Reunió al despatx de la Masia Freixa, amb activistes en defensa de l’accessibilitat a Terrassa, per la creació d’una guia – protocol davant les vulneracions dels drets de les persones amb dispacacitat.

• Reunió a l’Oficina de la Síndica amb el responsable de l’Observatori de l’Aigua de Terrassa, Sr. Juan Martínez.

• Reunió amb la junta directiva de l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC.

7 de maig

• Reunió amb els responsables del periòdic Malarrassa per concretar-ne espais d’opinió i informació de la tasca de la Síndica.

• Assistència a la inauguració del nou projecte espai de l’Associació Local d’Entitats per la Inclusió de Terrassa - ALEI al carrer Pere de Fizes, 34.

8 de maig

• Visita institucional al Bisbe de Terrassa, Sr. Saiz Meneses amb la Síndica de Sabadell, Sra. Eva Abellán.

• Reunió a Santa Coloma de la Junta Directiva del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals.

• Asistència a la Junta Consultiva de l'entitat Terrassa Comerç Centre.

9 de maig

10 de maig

11 de maig

• A la Fira Modernista, assistència com a “sufragista” i defensora dels Drets Humans a la manifestació de les dones obreres en defensa dels seus drets.

13 de maig

• Assistència a la roda de premsa organitzada per l’entitat Marea Blanca, en defensa dels drets dels usuaris de la sanitat, davant de Mútua de Terrassa.

• Assistència a la primera sessió del Cicle de Cinema de la Comissió de Drets Humans del Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER, al Cinema Catalunya. Documental: "Walls".

14 de maig

• A la Masia Freixa, reunió amb els participants a tots els grups de l’AGORA pels Drets Humans organitzada per Espai Drets i la Síndica, seguint el projecte del Pla dels Drets Humans a Catalunya del Síndic de Catalunya i l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC.

• A l’Hotel Don Cándido, assistència al sopar amb convidat del Rotary Club de Terrassa, per explicar les funcions de la Síndica de Greuges de Terrassa.

15 de maig

• Assistència a la sala d’actes de la Masia Freixa a la tertúlia feminista organitzada per l'entitat Feminisme Dialògic Terrassa.

16 de maig

17 de maig

• A la seu d’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER, assistència a l’AGORA pels Drets Humans, organitzada per advocats de la comissió de Drets Humans, seguint el projecte del Pla dels Drets Humans a Catalunya del Síndic de Catalunya i l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC.

21 de maig

• A la Masia Freixa, reunió amb sindics locals i experts en mediació administrativa per valorar un nou projecte de futur.

• Assistència al Consell Municipal de Benestar Social de l’Ajuntament de Terrassa.

22 de maig

• Assistència al sopar en la celebració del mes de Ramadà al Restaurant Imperial, convidada per la Comunitat Musulmana de Terrassa i l’Associació Cultural Musulmana de Terrassa.

22 i 23 de maig

• Assistència al Seminari de formació sobre queixes individuals als òrgans dels tractats (comitès) de les Nacions Unides: procediments i jurisprudència. Organitzen: Observadors per la Democràcia - ODEM i Comissió de Defensa de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona - ICAB.

23 de maig

• Visita de l’escriptor Xavier Caparrós per presentar el seu nou llibre, molt relacionat amb la problemàtica que pateixen les persones del nostre entorn.

• Visita al Registrador de la Propietat del Registre número 1 per a consultes tècniques.

24 de maig

• A l’Església Evangèlica Unida, per l'assistència a l’acte d’entrega de la medalla al Mèrit Ecumènic de l'entitat Cristians per Terrassa a la Sra. Montserrat Puigdellívol, actual Directora del Secretariat Diocesà d'Ecumenisme de l'Arquebisbat de Barcelona i per la seva tasca en aquest àmbit al llarg de 25 anys.

27 de maig

• A la Masia Freixa reunió amb experts en temes d’accessibilitat (M. José d'ECOM, Jordi Dueso, Joan Vila i Joan Tamayo) per presentar un projecte sobre l’assistent personal.

30 de maig

• A la seu de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER, assistència a la sessió del 9º Cicle de Cinema dels Drets Humans 2019, amb la temàtica central dedicada als refugiats. Documental de 1939 de l’èxode dels republicans en el seu pas per les fronteres de Catalunya a França. Assitència de l’escriptor Manuel Pimentel.

31 de maig

• Assistència a la Missa pels difunts de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER, amb motiu del Dia Patronal dels Advocats.

• Ajuda com a voluntària a la Jornada per Recaptar donatius per a l'entitat Oncolliga.

• Assistència al sopar de l’entitat Solidaritat tens Nom de Dona per al projecte a Níger de l’entitat ONG Abarta.

ABRIL 2019

1 d’abril

• Assistència al Parlament de Catalunya a la presentció per part del Síndic de Catalunya Sr. Rafel Ribó de l’Informe específic sobre les Sindicatures Locals a Catalunya.

2 d’abril

• Reunió amb el Claustre de Professors de l’Escola Pública President Salvans.

• A la seu de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER assistència a la constitució de l'AGORA pels Drets Humans, organitzada per advocats de la comissió de Drets Humans, seguint el projecte del Pla dels Drets Humans a Catalunya del Síndic de Catalunya i l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC.

• A la Masia Freixa, reunió de l’AGORA pels Drets Humans organitzada per Espai Drets i la Síndica, seguint el projecte del Pla dels Drets Humans a Catalunya del Síndic de Catalunya i l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC.

3 d’abril

4 d’abril

• Reunió amb el responsable de la Fundació MAIN a Terrassa a la seva seu per conèixer la tasca de l’Unitat d'Escolarització Compartida - UEC i altres projectes educatius que porten a terme.

6 d’abril

• Assistència com a convidada a l’Assemblea General Ordinària Anual de la Federació d'Associacions Veïnals de Terrassa - FAVT.

9 d’abril

• Assistència a la reunió de la Comissió de Drets Humans d’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER.

• Assistència a la reunió de la Junta de la Fundació Arxiu Tobella.

10 d’abril

• Assistència a la Junta del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals celebrada a la ciutat de Vic.

11 d’abril

• Sessió sobre la Memòria d’Activitats 2018 de la Síndica de Greuges de Terrassa al Casal Cívic de Torre-sana amb una assistència de públic de 20 persones. Acte organitzat per l’entitat l’Eina Cooperativa.

12 d’abril

• Assistència a Rubí, a la Biblioteca Municipal, per la presentació de la primera AGORA de Drets Humans de Catalunya. Acte organitzat per la Síndica de Rubí, na Milagros Calleja, i l’advocada Silvia Capmany. Presentació a càrrec d'en David Bondia, President de l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC.

23 d’abril

• Assistència a la inauguració de l’exposició de fotografies de Terrassa de l’autor Jordi Aparicio, a les dependències de la Residència Casa Vapor Gran de Terrassa. Fotografies donades a la Fundació Arxiu Tobella.

24 d’abril

25 d’abril

30 d’abril

MARÇ 2019

1 de març

• A la Biblioteca Central de Terrassa, assistència a la presentació del llibre “85 anys de la marxa atlètica a Terrassa” de l’autor Bernat Serran.

5 de març

6 de març

7 de març

• Assistència a una reunió amb membres de l’Ampa de l’Escola Agustí Bartra i responsables del Departament d’Educació de l’Ajuntament de Terrassa.

• Presentació de l’AGORA dels Drets Humans a Catalunya a la Masia Freixa, organitzat pel Síndic de Catalunya, Sr. Rafel Ribó. Assistència de 40 persones.

8 de març

• Reconeixement a la Síndica com a dona per la tasca en defensa dels Drets Humans a la Sala Milton, organitzat per l’Associació ASCAFF i l’Associació Arrels i Branques, ambdós de la comunitat musulmana.

12 de març

• Reunió trimestral a la Sindicatura amb l’entitat Prou Barreres, per tractar dels drets sobre l’accessibilitat a Terrassa.

• Reunió amb la Comissió de Drets Humans d’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER.

• Assistència al Consell Municipal de Salut, celebrat al Centre Cívic Avel·lí Estrenjer.

13 de març

• Xerrada de la Síndica: ”Un dret és allò que ningú t’ha de prendre”, al Centre Cívic Alcalde Morera, organitzada per l’entitat Solidaritat tens nom de dona.

• Assistència a la Sala Crespi a la representació de l’obra teatral “No es país para negras”, organitzada per Ciutadania de l’Ajuntament de Terrassa.

14 de març

• Reunió a Rubí amb la Síndica Milagros Calleja i l’advocada de la Comissió de Drets Humans d’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER, Silvia Capmany, per fer difusió dels Drets Humans a les escoles de Rubí.

• Reunió a la Sindicatura amb un grup de pares i mares de l’Escola Pública Francesc Salvans.

• Assistència al Centre Cívic de Ca n’Aurell, a la reunió de la Comissió de Seguiment de la Carta Europea de Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat.

15 de març

• Assistència a la xerrada de l’activista Marco Aparicio, a la Sala Cúpula del Teatre Principal sobre la Guia dels Drets Socials editada per L'Observatori de Drets Humans - DESC i Consell de l'Advocacia Catalana - CICAC.

• Visita institucional al President del Parlament de Catalunya, MHP Roger Torrent, com a membre de la Junta del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals.

• Visita al barri de Can Palet de Vista Alegre amb els veïns i veïnes de la Junta Directiva actual del barri, per tractar diferents problemàtiques a resoldre.

18 de març

• Xerrada sobre la funció de la Síndica i els Drets Humans a l'Escola Vedruna-Vall juntament amb membres de la Comissió de Drets Humans d’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER, a dos grups de 3r d'ESO amb un total de 62 alumnes.

• A l’Ajuntament de Sant Cugat, assistència a la presentació davant del Ple Municipal de l’Informe 2018 del Síndic de Sant Cugat, Sr. Ramon Palacio.

• Assistència a la inauguració del 37è curs sobre els Drets Humans organitzada per l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC a la UB-Sants. Ponència del professor Arcadi Oliveres.

19 de març

• Presentació de la nova pàgina WEB de la Síndica de Greuges de Terrassa, a càrrec d’alumnes de 3r d'ESO de l’Escola Vedruna-Vall, a la sala d’actes de la Masia Freixa.

• Assistència a la reunió de l'AGORA de Drets Humans de Catalunya, a la sala d’actes de la Masia Freixa, organitzada per la Síndica i l’activista d’Espai Drets, Joan Tamayo.

20 de març

• Xerrada a càrrec de la Síndica: “Que fa la Síndica?” organitzada per l’entitat Dones de Ca n’Anglada, a la sala d’actes del Centre Cívic Montserrat Roig.

21 de març

• Signatura del Conveni de col·laboració entre la Síndica de Terrassa i la Cooperativa d’economia social i solidària l’Eina, a la seu de l’entitat del carrer Pamplona de Terrassa. Seguidament, reunió amb representants de les AAVV de Torresana, Montserrat i Vilardell.

• Moderadora de la taula rodona sobre "El paper de la societat civil i la reivindicació ciutadana" dins del 37è Curs de l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC a la UB-Sants, amb els ponents: Adriana Ribas d’Amnistia Internacional i els professors Antonio Madrid de la UB i d’Isabel Elbal de Madrid.

22 de març

• Sessió sobre els Drets Humans a 30 alumnes de 3r d'ESO de l’Escola Vedruna-Vall, juntament amb membres de la Comissió de Drets Humans d’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER.

24 de març

• Assistència a la jornada lúdica de la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya - FAPAC, presentació de la plataforma LA PEPETA, al parc de Vallparadís.

25 de març

• Assistència a la reunió de la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Terrassa per exposar l’Informe Memòria d'Activitats de 2018 de la Síndica Municipal de Greuges de Terrassa.

26 de març

• Assistència a la reunió quinzenal de la Comissió de Drets Humans de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER.

27 de març

• Assistència a la Jornada de Formació del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals a Igualada sobre la importància de les xarxes socials i la comunicació per a les Oficines del Síndics.

• Assistència al programa La Nit dels Savis de TV a Canal Terrassa, a càrrec del comunicador Jordi Dueso, sobre com fer queixes a Consum. Amb els ponents: Sra. Elisabeth Abad, Sr. Alfons Conesa i Sra. Pilar Plaza.

28 de març

• Assistència a l’Assemblea General Ordinària 2018 a l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER.

• Assistència i presentació de la Síndica Municipal de Greuges de Terrassa al Ple Municipal de l’Informe Memòria d'Activitats de 2018.

FEBRER 2019

2 de febrer

• Assistència a la Ruta Interconfessional per Temples de Terrassa de diferents creences religioses. Organitzat pel Consell Interreligiós de Terrassa.

5 de febrer

• Assistència a la reunió de la Comissió de Drets Humans de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER.

• Ponent a la xerrada-debat: Els drets Humans a Europa, al Vapor Universitari emmarcat en la campanya Cities4Europe de la Xarxa Eurocities, per involucrar la ciutadania en un diàleg sobre el futur d’Europa i en la presa de decisions. Organitzada pel departament de Relacions Internacionals de l’Ajuntament de Terrassa. Altres ponents: Adrian Sànchez com a Regidor de l'Ajuntament de Terrassa, Mireia Borrell del Pla Europa de Catalunya i Juan Caballero de Cities4europe.

6 de febrer

7 de febrer

• A l’oficina de la Síndica de Sabadell, Eva Abellán, reunió amb Jaume Saura, adjunt del Síndic de Catalunya, per tractar l’Informe del Síndic de Catalunya sobre Sindicatures Locals 2019.

• Reunió amb tècniques del Servei de Drets Humans de l’Ajuntament de Terrassa, juntament amb el responsable de l’entitat Espai Drets, per determinar el programa 2019 en commemoració del 70è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans de 1948.

• Assistència a la reunió d’Espai Drets al Casal Cívic de Ca n’Aurell.

11 de febrer

• Assistència a l’acte d’homenatge a les víctimes de l’atemptat d’”Atocha”, davant l’edifici dels sindicats.

• Assistència a la xerrada al Centre Cultural de Terrassa “Poesia i Drets Humans” a càrrec de l’advocat i activista en Drets Humans Joan Tamayo.

13 de febrer

• Assistència a la Junta Directiva del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals a Santa Coloma de Gramenet.

14 de febrer

• Assistència a l’entrega de premis a la Innovació: premis MUNCUNILL al Teatre Principal de Terrassa.

15 de febrer

• Assistència a la xerrada-dinar d’Agora Cultural Terrasssenca al restaurant VIU, a càrrec del Dr. Ramon Vidal, sobre l’educació als infants i adolescents.

• Assistència a la presentació de l’Anuari 2018 de la Fundació Arxiu Tobella.

18 de febrer

• Assistència a la presentació de l’Informe 2018 del Síndic Personer de Mollet, Sr. Lluís Martínez, al Ple Municipal de l’Ajuntament de Mollet del Vallès.

19 de febrer

• Assistència al Parlament de Catalunya, amb la presència del MHP Roger Torrent, en l’entrega dels premis SOLIDARITAT a l’entitat del Raval de Barcelona Espacio del Immigrante i menció al medi de comunicació Diari del Raval MASALA, organitzat per l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC.

20 de febrer

• A Agramunt en el INS Ribera del Sió, sessió informativa a 32 alumnes de 1r Batxillerat, sobre els Drets Humans i del consumidor, juntament amb Sr. Escartín, responsable de l’Àrea del Client de CASSA.

21 de febrer

22 de febrer

• Assistència al Ple Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, a la presentació de l’Informe 2018 de la Síndica de Barcelona, M. Assumpció Vilà.

26 de febrer

• Assistència a l’Assemblea General Ordinària del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals a Santa Coloma de Gramenet, com a Secretària de la Junta Directiva.

• Assistència com a membre de la Junta Directiva de l’Institut de Drets Humans de Catalunya - IDHC, a la seva seu de Barcelona.

27 de febrer

• Assistència al Consell Municipal de Seguretat, presidit per l’Alcalde Sr. Alfredo Vega a la Sala Presidència de l’Ajuntament de Terrassa.

28 de febrer

GENER 2019

3 de gener

• Assistència a la reunió d’Espai Drets per tractar del Pla Local d’Habitatge 2019-2023.

7 de gener

• Visita al barri de La Maurina per comprovar queixes per part d’alguns veïns i veïnes per les obres realitzades al barri.

8 de gener

• Assistència al programa El Submarí de Ràdio Municipal de Canal Terrassa.

• Assistència a la reunió de la Junta de la Fundació Arxiu Tobella.

9 de gener

• Entrevista via telefònica amb el programa de Ràdio Sabadell per parlar de la Renda Garantida de Ciutanania.

10 de gener

• Entrevista al programa Connectats de Ràdio Municipal de Canal Terrassa per parlar de la tasca de la Síndica amb el periodista Ramon Vilajosana i en connexió amb Ràdio de El Prat, Sabadell, Badalona i Sant Cugat.

• Assistència a la reunió del Consell d’Entitats celebrat al Centre Cívic Montserrat Roig.

14 de gener

• Reunió amb la Regidora Gràcia Garcia Matute.

15 de gener

• Reunió amb la Comissió de Drets Humans de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER.

16 de gener

• Reunió amb la Junta Directiva del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals a Santa Coloma de Gramenet.

• Reunió del Pla Local d’Habitatge 2019-23 de l’Ajuntament de Terrassa, a la Masia Freixa.

17 de gener

• Visita a l’edifici de l’antic Acondiconament Terrassenc on està ubicada l’Andana, per a persones sense llar de l’Ajuntament de Terrassa i Creu Roja Terrassa.

21 de gener

22 de gener

• Assistència al Seminari de Capacitats Diverses, organitzat per l’Ajuntament de Terrassa al Teatre Principal.

• Assistència a la Comissió de Drets Humans de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Terrassa - ICATER.

• Assistència a l’acte Terrassa: fets i reptes, a càrrec de la Comissió d’Estratègia de Ciutat, al Centre de Documentació i Museu Tèxtil.

23 de gener

• Assistència al Seminari de Capacitats Diverses (Segona jornada).

• Ponent de la taula de debat sobre la Constitució de 1978, a la Nova Jazz Cava, organitzada per l’Ajuntament de Terrassa, juntament amb els ponents Teresa Freixes, catedràtica de Dret Constitucional i Josep Joan Moreso, Doctor en Dret i Filosofia del Dret. Moderada per l’historiador Xavier Marcet.

24 de gener

28 de gener

• Assistència a l’acte institucional al Raval de Montserrat per la commemoració de l’Holocaust Nazi.

29 de gener

• Assistència al Casal Cívic de Sant Pere, al Plenari de la Taula Municipal de Mobilitat, per parlar de la proposta de nova ordenança de mobilitat (Vehicles de mobilitat personal).

30 de gener

• Assistència a la reunió del Pla de Promoció de Salut dels Joves (B-Sence) a la Masia Freixa.

31 de gener

• Assistència a la reunió de la Junta del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals a l’oficina de la Síndica de Barcelona.

• Assistència a l’oficina de la Síndica de Barcelona, a la reunió del FòrumSD. Síndics, síndiques, defensors i defensores locals amb la Taula del Tercer Sector de Catalunya per signar un conveni de col·laboració.

Masia Freixa
Plaça Josep Freixa i Argemí, 11